سی و ششمین نشست مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با حضور مسئولان ارشد سازمان غذا و دارو در شهر آفتاب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، سی و ششمین نشست مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در تاریخ نوزده مهر ماه ۱۴۰۴ در سالن همایشهای شهر آفتاب با حضور دکتر مهدی زاده رییس اداره برنامه ریزی راهبردی سازمان غذا و دارو، شاهمرادی مدیر کل تجهیزات پزشکی و ملزومات، مهندس علاالدین معاون فنی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و دیگر مسئولین اداره کل برگزار گردید.
این نشست در ۳ پانل و با موضوعات مختلف با حضور مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و دانشگاههای علوم پزشکی کشور دیدگاهها و مشکلات خود را در اجرای برنامههای عملیاتی این حوزه مطرح کردند.
در پانل اول با اشاره به برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۴ حمایت از تولید داخل یکی از اولویتهای اصلی سازمان است که باید با جدیت بیشتری دنبال شود. همچنین، موضوع حق فنی همکاران حوزه تجهیزات پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی نیز از جمله محورهای مورد بررسی در این اجلاس بود.
پیشگیری از قاچاق تجهیزات پزشکی، تامین پایدار اقلام استراتژیک موردنیاز مراکز درمانی و مدیریت هزینههای نگهداشت تجهیزات از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به اصلاح تعرفه خدمات مرتبط با تجهیزات تصویربرداری و اقلام پزشکی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینههای نگهداشت، بازنگری در تعرفهها برای حفظ پایداری خدمات ضروری است.
دکتر عباس مهدیزاده مدیر راهبری پایش و امور استانهای سازمان غذا و دارو از بررسی اجرای برنامههای کلان و تکالیف قانونی دانشگاهها در حوزه تجهیزات پزشکی خبر داد.
وی با اشاره به اهداف کمی و کیفی تعیین شده در اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه گفت: در این همایش، نحوه اجرای برنامهها در دانشگاههای علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و بازخوردهای لازم برای ارتقای کیفیت تجهیزات و بهبود خدمات به مردم ارائه شد.
وی افزود: در حوزه پشتیبانی، مقرر شد اعتبارات لازم برای نمونهبرداری از تجهیزات پزشکی در سطح عرضه و تولید در قالب طرح PMQC به دانشگاهها اختصاص یابد. وی تاکید کرد: این اعتبارات در هفته جاری به دانشگاهها ارسال میشود تا کنترل کیفیت تجهیزات با دقت بیشتری انجام گیرد.
مدیر راهبری پایش و امور استانهای سازمان غذا و دارو همچنین از بازنگری در نمودار سازمانی حوزه تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این اقدام با هدف همراستایی با شرح وظایف جدید و فراهمسازی زمینه جذب نیرو و توانمندسازی کارشناسان انجام میشود.
وی در ادامه از افزایش حق فنی کارشناسان تجهیزات پزشکی از ۴۰ به ۸۰ درصد طبق آییننامه مربوطه خبر داد و افزود: برخی دانشگاهها هنوز این افزایش را اعمال نکردهاند که مقرر شد با نامهای از سوی ریاست سازمان، اجرای آن ابلاغ شود.
وی تاکید کردند: اجرای این تصمیمات، ضمن ایجاد انگیزه در کارشناسان و مدیران تجهیزات پزشکی، موجب ارتقای سطح نظارت و بهبود کیفیت خدمات در دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواهد شد.
پانل دوم در خصوص بحث تجهیز یار، حذف یارانه ارزی، وب سرویس تجهیزیار،کدینگ نسحه نویسی، انبار مجازی تولید و نظارت بر شبکه ی توزیع برگزار گردید. در این پنل جناب آقای مهندس علاالدین معاون فنی محترم اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، سرکار خانم مهندس همایی، معاون برنامه ریزی محترم اداره مل تجهیزات و ملزومات پزشکی، جناب آقای دکتر رشیدی رییس محترم اداره بازرسی فنی و رسیدگی به شکایات، سرکار خانم مهندس نیک سیرت رییس محترم اداغره فناوری اطلاعات اداره کل موضوعات را مطرح نمودند. سرکار خانم مهندس نیک سیرت اظهار کرد: اجرای رسمی «سامانه کدگذاری نسخه تجهیزات پزشکی» رقم خواهد خورد. ایشان یادآور شد: کاربرد سامانه کدگذاری تجهیزات پزشکی تنها به نسخهنویسی محدود نیست و در آینده از آن برای سیاستگذاریهای ارزی و تخصیص بهینه کالا نیز استفاده خواهد شد. وی افزود: با هدف رفع ابهامات و تسهیل در اجرای این سامانه، از مهرماه سلسله وبینارهایی با حضور نمایندگان برجسته سیستمهای اطلاعات بیمارستانی (HIS) برگزار خواهد شد.
در پنل سوم موضوع تامین و نگهداشت دستگاه های سرمایه ای، ارزیابی بالینی و MDR برگزار شد که در این پنل جناب آقای دکتر نجفی رییس محترم اداره نظارت بر نگهداشت و جناب آقای مهندس رحیمی پور ریییس محترم اداره ارزیابی بالینی ارایه ی به برنامه های خود پرداختند. در این پنل همچنین به بررسی نظام ثبت و ردیابی تجهیزات پزشکی (MDR) و چالشهای موجود در حوزه آزمایشگاهها پرداختند و از دانشگاهها خواستند در فرآیند نمونهبرداری و ارسال نمونهها به آزمایشگاههای مرجع، دقت لازم را به عمل آورند.
شایان ذکر است سرکار خانم دکتر امینی از اداره تجهیزات معاونت درمان و جناب آقای خادم و سرکار خانم مهندس جنگلی از اداره ملزومات پزشکی غذا و دارو دانشگاه در این نشست حضور داشتند.
افراد آنلاین | 0 |
بازدید صفحه جاری | 2204 |
تاریخ بروز رسانی | 1404/07/16 |
بازدید امروز | 13301 |
بازدید دیروز | 20573 |
بازدید کل | 6912387 |